Sekolah Rendah Xishan

Mari kita sama-sama melestarikan penggunaan Bahasa Melayu!

Jumaat, 23 Julai 2010

Hari Kehamonian Kaum

Kelas Melayu Nombor Satu di Darjah 6.


Kami bakal menduduki peperiksaan Prelim dan PSLE tidak lama lagi.


Biru Idaman Kalbu
(Dari kiri ke kanan) Syukreena, Syahidah, Shairah, Elena, Aisyah, Syafiqah, Meidina, Cikgu Saedah dan Azizul. 

Hitam dan Putih, Sentiasa Berseri
(Dari kiri ke kanan) Rafiq, Nadia, Farah, Zahirah, Amalia dan Cikgu Saedah.

Hijau, Seindah Duniawi
(Dari kiri ke kanan) Rohaidah, Farisha, Muslihah, Aqidah, Naziera dan Cikgu Saedah.


Merah dan Ungu, Anggun dan Ayu
(Dari kiri ke kanan) Azleen, Nadrah, Putri, Himayah, Adillah, Syifa, Ulfah, Sulaimi dan Cikgu Saedah.

Inilah gambar-gambar yang diambil semasa sekolah kami merayakan Hari Keharmonian. Saya berharap keharmonian kaum di Singapura dapat terpelihara dengan adanya hari istimewa ini.

Sekian sahaja :)
Laporan daripada
` Nadia .

11 ulasan:

  1. Saya berasa seronok pada hari itu. Kami sekelas dapat mengambil gambar setelah habis kelas. Kita sempat bergembira pada waktu itu. Seperti apa yang dikatakan oleh Nadia, saya juga berharap yang negara kita akan sentiasa menjadi aman dan damai.

    BalasPadam
  2. hari itu adalah hari yg seronok kerana kita dapat memakai bju-baju yang lawa dan menarik.kita juga dapat melihat kawan-kawan kita yg memakai baju budaya mereka.saya harap gambar ini akan santiasa mengingati kawan-kawan saya.

    BalasPadam
  3. Gambar-gambar itu cantik sekali.Saya berasa sungguh seronok.Ia telah mengingatkan semua perkara yang telah saya lakukan.Saya tidak akn melupakan gambar tersebut.

    BalasPadam
  4. Saya berasa seronok pada hari itu kerana dapat memakai baju budaya kita.Warnanya semua berwarna-warni dan kita semua dapat mengambil gambar sekelas.Saya tidak akn melupakan masa-masa yang sebegini.

    ainur rafiq 6 creative

    BalasPadam
  5. Hari Keharmonian ialah hari yang paling istimewa untuk saya kerana saya dapat memakai baju menarik dan juga melihat kawan-kawan saya yang memakai baju budaya mereka.

    Daripada:Nadrah syairah 6 creative

    BalasPadam
  6. Saya suka akan hari tersebut.Walaupun saya bukan warganegara Singapura,saya diangap seperti warganegara Singapura.pada akhir hari kami sekelas mengambil gambar.Gambar itu akan saya cetak dan saya akan memasukkannya ke dalam album saya.Buku-buku tersebuat adalah kenangan manis di Sekolah Rendah Xishan.

    Nadia terima kasih untuk gambar yang anda hantar:)

    Meidina,6 Commitment

    BalasPadam
  7. Saya berasa amat gembira dan berseronok pada hari itu kerana kami dapat memakai baju-baju budaya dan berwarna-warni.

    BalasPadam
  8. Saya berasa seronok pada hari itu.kami sekelas dapat mengambil gambar di luar kelas kami selepas waktu sekolah tamat.Kami menyambut Hari Keharmonian kerana kami harus menghormati negara-negara yang lain dan kami tidak harus bermain bersama bangsa mereka yang lain.
    Daripada:Nur Shairah.

    BalasPadam
  9. Saya berasa gembira pada hari itu kerana dapat berpakaian baju kebaya.Semua kawan-kawan saya memakai baju yang berwarna-warni.

    BalasPadam
  10. Saya rasa gambar-gambar yang diambil amat cantik dan berwarna-warni.Saya rasa hari tersebut amat penting di Singapura kerana kita harus bersikap adil dengan semua bangsa dan agama seseorang itu kerana saya tidak mahu Singapura berperangan dan dalam keadaan tidak aman.

    BalasPadam
  11. Gambar-gambar itu amat cantik sekali.Berwarna-warni,cantik dan menawan

    BalasPadam